Bilindiği üzere, otomatik halı yıkama makinasında, halı yıkamanın getirdiği zamandan, işçilikten, sudan, elektrikten ve kimyasallardan tasarruf çok önemli olmakla beraber halı yıkamada kalite kontrol da bir o kadar önemlidir.
Yerde halı el ile yıkanırken, yalnızca fırçalama için halı yüzeyinde en az 10-15 dakika vakit geçirilmektedir. İnsanlar fırçalama yaparken nerede leke, aşırı yağlanma ve kir varsa gözüyle takip ederek, en iyi şekilde fırçalayıp yok edebiliyor. Bu 10 - 15 dakika süre içerisinde inatçı leke ve kirler olgunlaşma ve çözülme sürecine girmektedir. Oysa, otomatik halı yıkama makinasında en fazla 3 dakika içerisinde bütün yıkama işlemi gerçekleşebilmektedir. 3 dakika, inatçı kir ve lekelerin çözülmesi için yeterli olmayabilir. Bu nedenle, her lekenin ve kirin özel kimyasal çözücüsü kullanılarak, makinede halı geçiş sürecinde bu lekeler yok edilebilir. Yerde 10 - 15 dakika bekleyen halının, otomatik makinede 3 dakikada geçtiğinden dolayı bazı inatçı lekeler bilinçsiz şekilde çıkarılmaya çalışılabilmektedir.
Kalite kontrolde en çok dikkat edilmesi gereken, inatçı lekelerin en iyi şekilde halı üzerinden yok edilmesiyle beraber, halı içerisindeki bilinçsiz yıkamadan kaynaklanan kimyasalların da en iyi bir şekilde yok edilmesidir. Bu da, profesyonel anlamda otomatik halı yıkama makinasının durulama sisteminin çok güçlü olması sayesinde gerçekleşebilir.
Halı durulama ve müşteri memnuniyeti
Çok sağlıklı durulanmayan halı, süreç içerisinde kimyasallardan kaynaklanan bir takım sorunlara sebep olacaktır. Halı, çok kısa bir sürede; matlaşma, sertleşme ve deformasyonla karşı karşıya kalır.
Halı yıkamada kalite kontrol yapıldığı takdirde, ve belirtilen uyarılar dikkate alındığı sürece, halılarda işlemler sırasında herhangi bir leke varsa, müşteriye gitmeden mutlaka ikinci bir prosedürle birlikte giderilmelidir. Gerek sağlıklı durulama, gerekse kalite kontrol, profesyonel bir şekilde gerçekleştiği bu çalışmalar neticesinde, halı müşteriye ulaştığı zaman daha önceki yıkanmış veya yıkatılmış olan bir çok firmadan, farklılığını ortaya koyacaktır. Halının canlılığı ve leke olmayışı, mutlaka olumlu bir geri bildirim sonucu verecek, kalıcı müşteri kazandıracaktır. Rekabetin çok hızlı bir şekilde devam ettiği halı yıkama sektöründe, kalıcı müşteri elde edebilmek en önemli faktörlerden biridir.
El ile yıkama ve halı yıkama makinası ile yıkama
Bilindiği üzere, otomatik halı yıkama makinasında, halı yıkamanın getirdiği zamandan, işçilikten, sudan, elektrikten ve kimyasallardan tasarruf çok önemli olmakla beraber halı yıkamada kalite kontrol da bir o kadar önemlidir. Yerde halı el ile yıkanırken, yalnızca fırçalama için halı yüzeyinde en az 10-15 dakika vakit geçirilmektedir. İnsanlar fırçalama yaparken nerede leke, aşırı yağlanma ve kir varsa gözüyle takip ederek, en iyi şekilde fırçalayıp yok edebiliyor. Bu 10 - 15 dakika süre içerisinde inatçı leke ve kirler olgunlaşma ve çözülme sürecine girmektedir. Oysa, otomatik halı yıkama makinasında en fazla 3 dakika içerisinde bütün yıkama işlemi gerçekleşebilmektedir. 3 dakika, inatçı kir ve lekelerin çözülmesi için yeterli olmayabilir. Bu nedenle, her lekenin ve kirin özel kimyasal çözücüsü kullanılarak, makinede halı geçiş sürecinde bu lekeler yok edilebilir. Yerde 10 - 15 dakika bekleyen halının, otomatik makinede 3 dakikada geçtiğinden dolayı bazı inatçı lekeler bilinçsiz şekilde çıkarılmaya çalışılabilmektedir. Kalite kontrolde en çok dikkat edilmesi gereken, inatçı lekelerin en iyi şekilde halı üzerinden yok edilmesiyle beraber, halı içerisindeki bilinçsiz yıkamadan kaynaklanan kimyasalların da en iyi bir şekilde yok edilmesidir. Bu da, profesyonel anlamda otomatik halı yıkama makinasının durulama sisteminin çok güçlü olması sayesinde gerçekleşebilir.
Halı durulama ve müşteri memnuniyeti
Çok sağlıklı durulanmayan halı, süreç içerisinde kimyasallardan kaynaklanan bir takım sorunlara sebep olacaktır. Halı, çok kısa bir sürede; matlaşma, sertleşme ve deformasyonla karşı karşıya kalır. Halı yıkamada kalite kontrol yapıldığı takdirde, ve belirtilen uyarılar dikkate alındığı sürece, halılarda işlemler sırasında herhangi bir leke varsa, müşteriye gitmeden mutlaka ikinci bir prosedürle birlikte giderilmelidir. Gerek sağlıklı durulama, gerekse kalite kontrol, profesyonel bir şekilde gerçekleştiği bu çalışmalar neticesinde, halı müşteriye ulaştığı zaman daha önceki yıkanmış veya yıkatılmış olan bir çok firmadan, farklılığını ortaya koyacaktır. Halının canlılığı ve leke olmayışı, mutlaka olumlu bir geri bildirim sonucu verecek, kalıcı müşteri kazandıracaktır. Rekabetin çok hızlı bir şekilde devam ettiği halı yıkama sektöründe, kalıcı müşteri elde edebilmek en önemli faktörlerden biridir.
Halı Yıkama Makinası Bakımı Nasıl Yapılmalıdır?
Halı Yıkama Makinası Tavsiye